måndag 16 augusti 2010

bröst

Idag har jag varit på gymet och kört bröst i 1 timme. Det var så gott att få göra en riktig "genomkörare". Så nu är jag trött och matt i dem. Jag gillar´t =)
På det här året som jag har tränat så märker jag stor skillnad. Innan var jag benig och kunde räkna benen vid bröstet, nu är det köttigare och inte ett ben är synligt(iallafall inte som då) plus att jag har ändrat formen lite på bröstet. Synd att jag inte har tagit kort ifrån då...och givetvis starkare har jag ju blivit oxå =)
En av övningarna som jag brukar köra är den här;




Förberedande: Ligg ner på en bekväm bänk med fötterna i golvet som stabiliserar under övningen. Ta tag i stången med ett relativt brett grepp.

Utförande: Lyft ner stången från ställningen och sänk ner den sakta mot övre bröst. Pressa sedan upp stången så händerna är utsträcka och upprepa sedan övning.

Övningen stimulerar;



Källa: www.muscles.se

2 kommentarer:

SuperSHEro sa...

ja visst är det dumt att man inte tog förebilder innan man började? själv tyckte jag det var så jobbigt hur jag såg ut så jag klarade inte av det... :/ Nu i efterhand så hade det varit kul att ha.
Bänkpress e najs!

Angel sa...

Tack Marie, jo jag ska försöka igen. Jag är här och kikar lite då och då, har kanske varit dålig på att lämna kommentarer men ska försöka bättra mig där också. Du är ju så duktig som lyckades gå ner så mycket och nu fixat till din kropp med styrketräning. Du är kanonbra!