onsdag 25 januari 2012

Laxpytt med romsås för 4 personer, 11pp

400 g Lax
2 st (gul/gula) Lök
800 g Potatis
300 g Sparris
2 tsk Margarin flytande 80%
1/2 st Citron, skal och saft
2 dl Ruccola
2 dl Matlagningsyoghurt 8%
40 g Stenbitsrom
2 msk Dill
1 krm Citronpeppar

Instruktioner

  • Skala och koka potatisen. Hacka löken. Skär potatis och lax i tärningar. Skär grön sparris i cm stora bitar. Koka den ca 1 minut i lättsaltat vatten och låt den sedan rinna av. Stek lök och potatis i margarin i en stor stekpanna ca 5 minuter. Rör ner sparrisen. Stek laxen separat i en teflonpanna ca 2 minuter och blanda ned i pytten. Smaksätt med salt, peppar, rivet citronskal och citronsaft. Lägg ruccola i pytten, blanda försiktigt. Vänd ner romen och dillen i matlagningsyoghurten och krydda med citronpeppar. Servera såsen till pytten.

8 kommentarer:

Mon sa...

MMm så got det såg ut, jag har faktiskt för en gång skull också ett recept i dagarna, spana in och se if you like....tropcal wraps

Josef Boberg sa...

Apropå mat - så gäller det ju att äta så mycket som möjligt av artegen föda = ”riktig mat” för att må optimalt bra - som jag ser det.

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Låter supersmaskigt:)

Lisbet sa...

Jag trillade in av en ren slump. Har nu läst av allt du skriver och blev kvar lite för länge. Härlig blandning med recept, träning och med glimt i ögat.

Jag har 8 stycken HälsoBlad som du får en gång i veckan på min sida. De är gratis så passa på. Kommer senare ut med en gratis app om hälsa vid årsskiftet.

jannice lindell sa...

å verkar gott..

mvh jannice
http://lovebyjannicelindell.blogspot.com

online indian dramas sa...

so nice blogger

Eva PPC sa...

A esto le llamo yo, comer como un Rey. Si señor.
Delicioso!!!
Carnet de Manipulador de Alimentos

Sanna sa...

Hej Marie! tråkigt att se att du inte skriver i bloggen längre. Hoppas att allt är bra med dig? jag har startat en blogg igen behövde de nu =) kramar Sanna