tisdag 16 december 2008


Kommit tillbaka precis från klass 3B och har gjort min plikt som klassmamma. Det blev lyckat! Barnen var så nöjda så. Gjorde en tipspromenad och sedan lite olika lekar, fikastund på julmust och pepparkakor. Och sedan kom det 2 små tomtenissar och delade ut godispåsar.
Nu sitter jag här alldeles själv och funderar på vad jag ska äta. Det är ju inte lika kul att laga mat till sig själv. Tror att jag ska göra "lunchmacka"som finns här i bloggen. Det är tonfiskröra i ett pitabröd, och det är jättegott!
Hur har det gått för mig då? Jo det har gått ganska ok, förutom att jag inte har räknat på länge. Kör lite på känn nu. Och det är ju så jag vill leva. Vill inte ha ett förbannat räknande resten av livet. Men jag lagar nästan bara efter vv-recepten som jag har.
Måste erkänna att igår gick jag loss på en halv burk pepparkakor. Oj! Det blev nog allt för många points! Jag får mina "bryt" emellanåt, och då är det svårt att stoppa dom. Men idag är jag ju åter en vv:are. Tror att man behöver sina bryt ibland, för att orka med. Låter det konstigt? Man kan ju inte vara perfekt jämnt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inte alls konstigt utan ganska mänskligt. Huvudsaken är ju att du vaknar som en vvare igen.
Kram

Anonym sa...

Hej!
Nej det låter inte alls konstigt utan helt rätt!
Tänk vad tråkigt om du hela tiden skulle hålla på det stenhårt!
Så länge du har VV tänket i baktankarna så är det ingen fara alls.
Kram

Anonym sa...

Gud vad duktig du är....en redig klassmamma. och att du inte räknar points utan du gå på känsla.
Själv räknar jag noga varje dag, har inte tänkt hur in framtid ska vara om jag räknar lite noga eller så
Ha en trevlig vecka
Kram

Helen sa...

klassmamma. det ger många vuxenpoäng det.. hihihi
helt rätt.. man kan inte räkna hela livet.. man måste lära sig att känna vad som är lagom... kram

Malin sa...

Pepparkakor är ju så gott. Doppa i mjölk och moffa i sig :) Kram till dig

Anonym sa...

Låter inte ett dugg konstigt, snarare tvärtom: normalt!!! :)... ska ta och prova den där lunchmackan någon dag!! Kram på dig

Anonym sa...

Att få "bryt" lite då och då är helt normalt. Bara det inte blir för ofta...

Kram

Anonym sa...

Ja, jag hade absolut varit glad om jag gick i klass 3B och fick godis, julmust och pepparkakor ;) Gullig du är,, det är så många föräldrar som struntar i sånt där..men det ger så mycket!
Jag tycker att du har helt rätt,,, man kan inte äta perfekt varje dag i resten av sitt liv. Och pepparkakor är galet svårt att sluta knapra på,, speciellt om man har en hel burk framför sig :P Haha! Jag tog EN igår,,, men sen helt plötsligt hade jag ätit FYRA :P hihi! KRAM (ps. plattång var nära,, men jag köpte hårförlägning :))

Anonym sa...

Vart tar du vägen har kollat varje dag innne på dig blogg men inte något nytt inlägg inte....Saknar dig
kram

Malin sa...

Klart man har bryt ibland, vem har inte det?
Alla har sina dagar då de stoppar lite extra i munnen, men inte fortsätter man så varje dag för det?
Vissa tillfällen är som gjorda för att njuta lite extra och inte tänka.
Tycker du har lyckats fantastiskt bra, är verkligen imponerad att du är så duktig!
Bra kämpat!!!

HA en trevlig helg!!

Kram