söndag 25 juli 2010

Kom ihåg för mig själv


Lite funderingar så här under semestern hur resten av året kommer att se ut...

* Måste skriva in i bloggen hur jag tränar( främst för det peppar mig själv).

* Dra ner på sockret

* Föra lista på matintaget (äter just nu lite för mcket kcal)

* Försöka mig på att jogga (har aldrig i hela mitt liv gjort det, men jag förstår på många att det ger fina resultat både konditionsmässigt och få bort överflödet)iallafall någon form av cardio ska det bli upptill styrkepassen.


Jag vet att planera är A & O, det är ju bra att ligga steget före hela tiden, då blir det lättare att hålla oxå =) Framförallt med maten.
Styrketräna gör jag ju redan 4-5 gånger i veckan men det är cardion som jag är dålig på. Måste få in det som en vana.
Mitt mål som jag har nu fram till början i juni nästa år då min lillasyster ska gifta sig är att ha byggt på mig lite mer muskler plus ha tappat ca 7 kg.
Målet har jag tydligt framför mig och jag känner att jag har ju god tid på mig. Men för dom som inte vet så är det svårt att bygga muskler samtidigt som man ska gå ner i vikt. Så peppning lär jag behöva i massor. Och framförallt så måste jag se målet TYDLIGT framför mig och ha en STOR portion av envishet.
Men jag SKA klara detta och KÄMPA på som bara attan!
Jag startar på allvar i slutet på augusti. Då kör jag ett nytt "byggarprogram" på gymet som min gubbe har lagt upp och även ett nytt kostschema.

1 kommentar:

MassageLotta sa...

Oh grattis!!
Det låter så himla härligt med planer...för mig funkar visst ingeting, inga planer alls....dom jag gjort har gått i kras...