tisdag 11 december 2007

Nu

är jag tillbaka. Resultatet blev + 1kg. Men det var ju det jag visste! Jag har ju slarvat nu i 2 veckor. Och jag vet ju mycket väl att om man skriver upp allt som åker in i munnen så tappar man inte räkningen. Måste få i sig dom där litrarna vatten. Måste röra lite på sig oxå... osv, osv...
Jag har fått jättemycket inspiration idag, och nu är jag redo att ta upp fajten igen!
Det här med duovalen verkar ju jättebra. Nu ska jag bara läsa på lite i dom nya häftena som vi fick på vv-mötet. Vi pratade om valen man gör på julbordet. Det var många bra råd man fick. Och jag ska själv göra janssons frestelse i år, på lättgrädde (4 %). Kanske även köpa eller göra magrare köttbullar. Gröna slaktarns prinskorvar är ju inte heller så tokiga! Och skinkan kan man ju äta med gott samvete. Den här julen ska bli bra!
Hur går "tänket" för er i jul? Skriv gärna...
Imorgon vaknar jag återigen som en stolt viktväktare.
Hej på er! Och kram till er som skriver och uppmuntrar mig!

Inga kommentarer: