tisdag 18 augusti 2009

hejsan, svejsan!!!

Nu är jag tillbaks igen! Har inte haft någon lust alls att blogga men nu så känner jag att nu finns det energi till det igen...
Tränar på för fullt (5 gånger i veckan).Och det är fortfarnde styrketräning som gäller. Är lite frustrerad över vikten men min gubbe som är min träningspartner och mentor i detta säger att jag måste slå bort det här med viktfixering. Bara jag får lite muskler och förbränning o dyl sätter fart så kommer jag att nästan kunna äta vad jag vill utan att gå upp. Men just nu väger jag 70 kilo och jag vill ner till 66 kg igen som är min trivselvikt. Men, men jag mår i vilket fall så otroligt bra och känner mig så pigg nu för tiden, plus att jag aldrig längre fryser och det gjorde jag konstant innan.
Så med facit i hand så har jag gjort en stor hälsovinst!
Håller på att leta träningskläder har ni några tips kanske på var man kan hitta det på nätet? Gärna lite billigare...

11 kommentarer:

Lotta sa...

Härligt att du är tillbaka.. Själv kommer jag nu i dagarna att ta tag i mitt liv lite mera och hoppas att hösten kommer att bringa lycka o framgång.
Lotta

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Skönt att du mår bra och att du lever så hälsosamt!

Kramar

Suzan sa...

Vet inte vart du bor men vi har en kedja som heter hi-sport som säljer märkesträningskläder billigare =)

Pulver sa...

I gbg finns en sport-outlet

Josefina sa...

Sommaren med alla frestelser och uppluckrade rutiner är skön men grym! Skönt att få ta tag i träning och bra mat igen. :)

Helen sa...

härligt att mår fint... förstår att du inte har lust att blogga.. sommaren är ju till för annat.. hihi..
du kanske inte kommer ner så mkt mer om du styrketränar.. muskler väger ju mkt mer än fett.. mät dig istället gumman... kram kram

MassageLotta sa...

Men hallå där , inte dag försent...Undrade just IGEN vart du är.....Jag frös förr men inte längre och tränar ju och äter mer GI än VV mat....Billiga träningskläder, svårt men jag brukar kolla rea på Bodystore tex...alltid hittar man något...
Du, jag har börjat spinna, kul grej
Kram

Angel sa...

5-gånger i veckan med träning...de är fantastiskt. Jag tror din man har rätt och tänk på att muskler väger mer än fett så... Det viktigaste är ju egentligen hur du mår och du mår ju toppen just nu.

Själv börjar jag om på måndag och jag hoppas kunna få samma motivation och inspiration som du.

Angel

BLACKBELLA ON THE MOVE sa...

Trevligt att du är tillbaka :). Håller med din träningspartner att du inte ska kolla så mkt på vikten eftersom du tränar så pass mycket att du bygger muskler och som vi vet så väger muskler mer än fett :)

kram på dig!

The Queen sa...

Ja fixera inte vid vikten (ska JAG säga, haha!) jag tränar som en galen och står still. Men kroppen är mer kompakt och tight = tyngre muskler än fluffigt fett.
Jag kör mycket HM faktiskt. Duger fin-fint!

sanna sa...

Hej vännen! vad duktig du är som tränar så mycket.. jag håller med sambon man är ng lite för mycket viktfixerad det viktigaste är ju att man mår bra...

Heja dig och kul att du hittat något som ger dig något..

kramar om