torsdag 5 augusti 2010

trött men nöjd =)


Jag och syrran har precis kommit hem från 5km-spåret. Som jag har berättat innan så har jag aldrig sprungit i hela mitt vuxna liv innan. Jag ska ge det en chans...
Först gick vi en stund för och få upp värmen. Sedan alternerade vi med löpning 1 minut och gick i 2-3 min. Hela tiden. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle klara det. Konditionen är ju som sagt inte på topp =(
I slutet så ville jag bara ge upp och gå resten, men då är det tur att man inte var ensam ute i spåret. Det var jättebra att kunna peppa varandra till att forsätta.
Så nu sitter jag här i soffan, högröd i ansiktet, svettigt go på ryggen, trött i låren och känner mig allmänt jättenöjd =)
Det är en härlig känsla efteråt och det är väl den känslan som man vill ha varje gång och eftersträvar att få. Endorfiner i´like it =)

5 kommentarer:

Cee sa...

Jättebra jobbat... jag måste också börja löpträna... =) Kram Cee

Suzan sa...

jättejättebra,.. heja! *kram*

Suzan sa...

jättejättebra,.. heja! *kram*

Sus Of Sweden sa...

Bra jobbat!!!

Nenny sa...

Så sant så. Det är den där känslan efteråt man vill åt! För det är en jäkligt skön känsla!
Kram kram