lördag 15 september 2007

Började bra...

Som sagt dagen började bra. Åt min gröt till frukost och lagade fullkornsspaghetti o vv-köttfärssås (den var god) till lunch. Sedan glömde jag av att äta mellanmål. Och jag vet ju med mig att det är jätteviktigt! Om det så bara är ett äpple.
Fick ett sånt sug på kvällen. Vi åt varma baugetter med ägg och räkor och drack ett glas vitt vin. Jaja det hade ju varit bra om det stoppade där. Men det gjorde det ju naturligtvis inte!
Det slank ner en påse sötlakrits, lite chips och sedan lite godis till.
Jag blev så sur på mig själv! Jaja, imorgon är ju en ny dag. Då får jag ge gärnet. Måste se till så jag kommer ut på en liten promenad oxå. Som jag har berättat innan så är det svårt för mig att komma igång att röra på mig. Finns inte så mycket motivation för just det. Men jag vet ju hur gått det är när man väl kommer iväg ut.
Jag hittade ett kort på mig när jag var som störst. (93 kilo) Funderar starkt att sätta upp det i köket, som en liten påminnelse, att i den kroppen vill jag inte flytta in i igen!!!!
Ok, tjejer! Imorgon är som sagt en ny dag och då ger vi gärnet! Go, go, go!

1 kommentar:

elin79 sa...

Ibland faller man dit, det vet jag allt för väl. Men det gäller att inse och godkänna att man inte är mer än människa och bara se framåt. För mig brukar det hjälpa med en promenad efteråt för att känna mig bättre.

Det där med kortet av dig då du är som störst, det har jag också hållit på med, tänkt att dit vill jag inte igen. Men jag har nu tänkt om. Bättre med en bild på dig som du helst vill se ut, om du inte har någon sån bild där du är målviktig så får det bli en bild där du känner dig snygg o sexig kanske. Mer en motivation till:

Detta är vad jag är på väg mot! Detta är varför jag ska låta bli godiset och chipsen!

Blir lite mer positivt tänkande så. Man har rillräckligt med negativt tänkande när det gäller viktminskning som det är.

Men alla funkar ju olika. Upp med bilden om den får dig att undvika något som du egentligen inte vill ha. :)

kram o pepp