tisdag 17 juni 2008

Hejsan!



# bild på Emil när han fastnar i soppskålen #


Har inte haft någon ork att skriva förrän nu. Som ni vet så har jag tillbringat helgen i Vimmerby, Astrid lindgrens värld. Vi har haft jättemysigt! Barnen har varit fulla av förväntningar och vilken glädje när dom fick se alla dom olika sagofigurerna!
Jag tror att mina barn var mest fascinerade av Emil när han fastnade i soppskålen. "Karlsson på taket" tyckte dom om oxå när han gjorde diverse hyss. Även poliserna "kling & Klang" var favoriter.Man kunde oxå gå in och göra ett besök inne hos "Nils Karlsson Pyssling" där man fick uppleva hur det är att var liten. Alla möblerna var enorma!
Vi har inte missat ett enda uppträdande på Stora och lilla scenen. Och det är vi nog glada för, för alla föreställningarna har varit jättebra.
Vi låg i en campingstuga precis i närheten. Och bara det var ju en upplevelse att få ligga i våningssäng och att leva lite primitivt.
Och jag måste säga att det är ju bra att vi tog denna trippen till Astrid Lindgrens värld nu iår. För nästa år hade ju inte min 9-åring kanske ens velat följa med. Hon ligger ju på den magiska gränsen.
Men jag kan ju varmt rekommendera alla som har barn i 4-9 års åldern att åka dit.Man behöver nog vara där i 2 dagar om man ska hinna med att titta på alla föreställningarna. Vi hade det riktigt mysigt!
Idag kl 17.00 ska jag gå till viktväktarna för vägning. Det känns som att jag kanske är i mål idag. Vi får väl se...Jag skriver mer om det ikväll.
Ha´de gött så länge...

2 kommentarer:

Lena sa...

Vad härligt det låter med Vimmerby, jag längtar ännu mer nu när jag läst din version av det hela. Hoppas du kommer i mål idag...håller tummar och tår för dig. Ha det bra och lycka till!! // Anna ♥

Helen sa...

åh dit vill jag åsså när barnen blir äldre... hoppas vägningen gick bra idag.. kram