måndag 25 maj 2009

Tjao!

Tjao!!!
Ja nu är jag tillbaka! Har bara haft fullt upp här och har tyvärr inte lagt prio ett på bloggen. Har "jagat"examenskläder + skor till barnen, rensat i trädgården,, jobbat osv,
Min minsta tjej som är 6 år har precis avslutat sin intensiv-simskola oxå.
Och innan idag har jag gjort själ för att vara en av dom som var förtroendevald som klassmamma. Vi har alltså haft klassträff i en park för klass 3 B. Så det har varit full planering inför detta. Dagen idag blev uppskattad. Började med tipspromenad, picnic i det gröna med underbart väder! Sedan var det dax för brännboll. Och innan kvällen tog slut så fick alla barn varsin isglass och vinstutdelning för tipspromenaden.
Så nu sitter jag här nöjd med dagen =)
Så som ni förstår så har det varit lite mycket nu, men det är kul =)
Och maten kan jag säga går rätt så bra. Ikväll på klassträffen så blev det tunnbrödsrulle och kaffe och avslutningsvis ett äpple. Det känns bra...
Har för övrigt inte gjort några stora utsvängningar förutom i lördags när vi var bortbjudna till några vänner. Hon lagar all, och då menar jag ALL mat med riktigt smör och grädde. Men åhh! så gott det var. Efterrätt fick vi oxå, och det var en pannacotta, ja just det, gjord på äkta grädde. Kvällen avslutades med lite smågodis... Men den kvällen var helt klart värd att bara njutas av.
Så är ju livet ibland, och man måste ju kunna njuta, inte bara räkna points...
Återkommer snart...

Inga kommentarer: