måndag 22 juni 2009

tror att detta blir min grej...

Ja då har man klarat av sitt 5:e pass i gymets värld.
I torsdags (dan före midsommarafton) så körde vi ett benpass. Klarade av så mycket som 80 kg. Blev förvånad själv att jag fortfarande har så starka ben.
På midsommarafton så hade jag träningsvärk "Allan"varje steg kändes som ett par stockar. Dagen efter (midsommardagen), då kunde jag knappt röra mig. Varje steg hemma i trappan var outhärdliga! Men vad det ändå kändes bra! =)
Att jag gör något som är bra för mig =)

Igår körde vi axlar och armar, som vi egentligen skulle ha kört i fredags men då var ju gymet stängt. Armar och axlar tyckte jag inte var så roligt men det kommer väl. Har ju aldrig tränat armar/axlar så jag känner mig så svag. Plus att jag är väldigt sned och där har jag nog hittat problemet delvis varför jag har ont.
Idag har vi kört lite av ett favoritpass för mig nämligen rygg/mage. Gillar att köra rygg =)
Jag tror att detta med gym kommer att göra mig riktigt gott. Vill ju INTE ha ont mer!
Så just nu så lägger jag vv lite på hyllan, men inte helt. Kommer iallafall inte att räkna och kommer att ta bort mycket av pasta och ris, och även till viss del bröd.
Har börjat att dricka lite proteindrinkar nu. Det är ju riktigt gott =)

5 kommentarer:

MassageLotta sa...

Men du har verkligen hittat något som verkar passa för dig....så himla kul tycker jag...
Så hejja dig verkligen...
Kram

Grace sa...

Och jag älskar att träna just armar och axlar men tycker mindre om rygg =)
Men så himla roligt att du gillar styrketräning. Det är så kul att "hitta hem". Jag har ju just hittat hem igen så jag vet hur du känner dig, den här nyfrälsta känslan är bara så underbar.

Och du, jag har just avslutat min proteindrink ha ha ha.

Nenny sa...

Kul att du kommit igång och att det verkar funka! Fortsätt kämpa på nu!
Heja heja heja!
Kram

Åsa sa...

Ja ellerhur är det härligt när man väl startat och börjar känna att man klarar mera! Jag har ju tyvärr träningsförbud men jag längtar!

Suzan sa...

Bra jobbat!! *pepp pepp*