måndag 1 mars 2010

gott att vara igång...

Började träningen på riktigt igen efter nästan 3 veckors uppehåll. Åh, vad skönt det var att känna att man gör något bra med sin kropp =)
Började få lite känningar i ryggen, men nu är det som bortblåst.
Nu kör jag på allvar igen. Ska bara skärpa mig med maten. Måste äta mer proteinrik mat plus fettsnålt.

Imorgon ska jag göra något mycket tråkigt =(
Jag ska nämligen gå på begravning. Det är min mammas faster som har gått bort. Bara jag skriver detta nu så mår jag illa och hoppas att jag ska slippa undan. Jag blir alltid så fruktansvärt ledsen och det gör så ont i hjärtat så jag tror att det ska spricka. Det dyker alltid upp minnen från min pappas begravning. Jag var 22 år när han dog hastigt. Det var en såå fruktansvärt jobbig tid och det känns fortfarande jobbigt att ta upp alla minnen, och saknaden är fortfarande stor trots att det är 15 år sedan...
Oj det blev inte så värst roligt inlägg men det är ju så livet är. Upp och ner. Som en berg och dalbana...

2 kommentarer:

Cee sa...

Hej på dig..
Svarar dig här... angående löpningen =)
Jo här går det bra .. löpningen har jag precis börjat med bara sprunget eller joggat gått en gång. Har heller aldrig löpet förut. Så jag kan inte riktigt svara på det ännu. Men har läst så många gånger att det är så härligt så jag skal ge det en chans. Jag kommer att springa här ute i naturen vi hade inget löpband på gymmet bara crosstrainer och det är jo inte riktigt det samma.
Men jag skal springa nu i början 3 gånger i veckan så jag hoppas det kommer att kännas bra.. =) vad roligt du också vill prova börja springa =)

Och vad trist det är att gå på begravning har jo själv varit det i förra månaden. Det var min brukare som gick bort och det var så trist så trist. Hoppas du kommer igenom den bra... Och jag forstår att det måste kännas extra jobbigt när andra obehagligheter kommer upp.. tänker på dig ..
kram Cee

gullmalva sa...

Hoppas begravningen gick ok iaf gumman.
Usch det är det värsta jag vet, även om det är människor som levt ett långt liv..å det liksom är naturens gång så är det SÅ jobbigt.
Å inte behöver du ursäkta dig för att alla inlägg fr dig enbart är uppåt o "roliga"..det är ju så livet är, upp o ner o det är ju DITT liv du skriver om. Jag är så glad att jag hittat hit igen !!
Kramar