söndag 20 januari 2008

Ett lördagstips om man tycker om chips!!! (det rimmar ju..)


Är dom här goda...

Estrellas; pop delight 9% fett.

Dom är verkligen goda! Jag har för mig att hela påsen är 8 points.

Jag brukar dela påsen med mina barn och då blir det ju inte så farligt mycket i points. Tilläggas bör att dom tycker oxå att dom är supergoda! Testa vetja!
Shär står det om dem;
Estrella pop delight med smak av nacho cheese är gjorda av majs. Vid tillverkningen friteras de inte utan poppas på samma sätt som popcorn. Fetthalten är endast 9 %. För att få kryddan att fastna på snacksen är de sprayade med solrosolja varpå man sedan lagt på kryddan.
Källa: Krafts foods

5 kommentarer:

Anonym sa...

Toppen! Tack för tipset! Jag är en chipsdyrkare och måste absolut prova detta.

Angel

PS! Kul att se att du mår bättre!

Anonym sa...

Mums har kollat på dem i hyllan men aldrig provat. Får nog bli en sån påse till fredan..bra att dela med barnen med.

Anonym sa...

Bra tips. Jag längtar inte längre efter godis, men chipssug har jag definitivt. Ser ut att vara ett bra alternativ och gillar barnen det känns det som ett säkert kort...

Anonym sa...

Tjabba! :)
Själv köpte jag med mig snckas från viktväktarna. 1,5 points per påse! :) yummie.. De va rabatt dessutom o kosta bara 5 kr.. O sånt gillar jag :)
Hoppas du har en bra vecka!! många kramar

Anonym sa...

tack för tipset - inget jag vill få smak på.. :) har fullt upp att vänja mig av med min stora last - chips och inser att jag inte ska hitta några "hälsosamma" alternativ!
tack för besöket på min sida och lycka till! Pepp.