fredag 7 mars 2008

Jag mår bra!

Åh, vad jag mår bra!
Jag är ju som ni alla vet nu vid detta laget, med i "Angels stegrace". Och det motiverar något fruktansvärt till att röra på sig. Man försöker slå sitt egna rekord hela tiden. Iallafall till att komma över den magiska 10 000-gränsen. Nu kombinerar jag promenader och ett pass på min motionscykel i stort sett varje dag. Och jag börjar att märka det på kroppen. Jag har börjat med "finliret" så att säga. Och det känns som att jag skulle orka röra på mig hur mycket som helst.
Så ett råd till alla som jobbar med sin viktminskning är; skaffa en stegräknare! Funkar för mig iallafall...
Nu ska jag ju bara neråt på vågen oxå! Vägde ju på vv i tisdags 67,1. och jag ska ju ner till min 10%-iga viktminskning som ligger på 65 kg. Så det är ju bra 2 kg kvar. Men så TRÖGT det är!!!
Jag vet inte om ni andra har varit på en sk. "platå". Jag har stått still förr i flera veckor och det är fruktansvärt frustrerande!!!
Men en sak är ju säker iallafall att jag har ju gjort en otrolig hälsovinst! Och jag mår som sagt kanonbra av det här!
Har ju tänkt att lägga upp lite bilder igen men det får ju bli när jag kommit i mål. Så ni får ge er till tåls.
Jag ska jobba hela helgen, men det är bra för det går lite bättre att sköta sig då...
Ha´nu en trevlig fredag/helg!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig att det är SÅ himla trögt när man är på den där platån så man vill bara skrika....=)
Och stegräknaren den är verkligen kanon,hade nog inte gått lika mycket om jag inte hade haft den.
Jag önskar dig oxå en trevlig jobbar helg.
Kram

Anonym sa...

Vad roligt att höra att min stegrace gör någon nytta. Glädjer mig mycket!

Att stå stilla och inte se vågen röra på sig i flera veckor är fruktansvärt jobbigt. Men ge inte upp, du når 65 kilo snart ska du se.

Angel

Anonym sa...

Usch, ja den berömda platån är inget kul!! Men ge inte upp - en vacker dag lossnar det!