måndag 20 september 2010


Jösses! Det är precis som att ha en liten bebis hemma =)
Jag tycker inte att jag hinner med någonting, jodå men allt ska hinnas med på sen eftermiddag/kväll när jag har hjälp med hunden. Jag får till min träning iallafall,men mina promenader blir lidande, eftersom min lille valp inte orkar eller får gå så långt ännu.
Men det är såå roligt med hunden! Jag har fått en kompis som är med mig på jobbet och dom dagarna som jag är ledig mitt i veckan så går jag och han här hemma och "pular" och tar småpromenader. Förvisso är han ju lite busig och ska bita i det mesta men jag är bestämd mot honom och "nejar" när han inte får, erbjuder honom ett tuggben istället. För det har jag ju förstått att det måste klia i munnen något kopiöst.
Den 31 oktober ska vi börja gå en valpkurs. Och det ska bli jättekul och framförallt lärorikt. Han försöker bestämma ibland och vissa situationer är svårt att veta vad man ska göra. Jag vill ju ha en hund som kommer att lyda mig och gå fint ijämte mig på promenaderna, och inte en hund som drar mig i kopplet så jag inte hinner med ;)

1 kommentar:

Pia sa...

Hahahahaaaa, valp perioden är både jobbig och myyyys gooooo....
Men visst är det som att ha bebbe hemma om inte värre, tuggas här och där och när man vänder ryggen till varför inte lägga en pink där fast man var ute för 2sek imed man är utråkad....
Kul att ni skall börja gå valpkurs!