måndag 27 september 2010

Oops!!!


Jag bakade idag tillsammans med barnen. Jättemysigt! Kladd och klet lite här och var men vad gör man inte för sina ungar ?
Vi bakade blandannat chokladmuffins. Dom smakade som kladdkaka. Ljuvligt goda blev dom! MUMS! Jag skulle ju bara ta 1 hade jag bestämt. Det blev 3 st...oops!
Ja ja nu sticker jag till gymet och kör ett benpass, så dom kcalorierna är snart borta, men det var ju onödigt gjort av mig...
Måste ju leva lite ibland inte bara vara sträng mot sig själv hela tiden. Ja ni vet djävulen sitter där på axeln ibland, man blir aldrig riktigt av med han.
Hur stränga är ni mot er själva? Tillåter ni att det slinker ner något onödigt mitt i veckan?
Ja brukar bara släppa på spärren på lördagar. Men idag är det ju måndag. Shit måste få in fokus igen och karaktär igen...

2 kommentarer:

Pia sa...

Jag brukar unna mig på lördag och söndagar, ½ ätar dgr som min PT kallar det, jag äter frukost och mellanmäl som han vill och sedan får jag äta resten av dagen som jag själv vill men med motta, lr så kan man ta en helätardag och då får man stoppa i sig precis vad man själv vill men med motta under hela dagen. Funkarför mig, hittills... Veckorna är det stenhårt efter kostschema! =)

Kladdkake muffins är ju hur gott som helst, resept kan man få det?

Sandra sa...

Ibland kan det vara värt ett extra pass bara för att få njuta lite av livet!