tisdag 22 april 2008

Hej...


Jag har inte försvunnit...
Jag har inte riktigt hunnit med att sitta vid datorn. Har jobbat hela helgen plus att det har varit så underbart väder. Vilket innebär att det börjar bli lite plock med trädgård och huset i övrigt. Men det är kul att plantera och börja rengöra uteplatsen o dyl. Rengjorde grillen i helgen så vi hade premiär-grillning i lördags. Och jag och gubben delade på en flaska rödvin till den nygrillade fläskfilén! Behöver jag säga att mer än att det var underbart GOTT!!!
Till fläskfilén åt vi bönsallad och ajvar relish. För er som inte vet vad ajvar relish är så är det en ungersk paprikaröra (på burk).
Vikten ja, vad ska jag säga om den... Jag står still. Brydde mig inte om att åka och väga mig denna veckan. Jag tycker att jag har inte råd att åka varje vecka.
Motionen går väl sådär. Men jag ligger på mina 10 000 steg minst om dagen iallafall. Ska försöka komma iväg till VV nästa vecka...

Bild: www.coop.se

4 kommentarer:

Helen sa...

ah men hur gott såg inte det där ut då??!!! måste prova det.. härligt att grilla.. hoppas värmen håller i sig så vi får premiärgrilla åsså..
ha d gött kram å pepp

Fröken Finemang sa...

Hej!
Härligt att de funkar med stegen!
Och att stå still, det är den största bedriften!!
Kämpa på med steg o vikt o grillat o trädgård etc!
Kramkram!! O tack, igen!!

Anonym sa...

Va gott med grillat! Och Ajvar relish är gott, speciellt den som är lite starkare.

Angel

bagerskan sa...

Ibland måste man unna sig, det är ju hela livet det handlar om och inte just nu!
Grillat är ju såå gott!
Mitt tips är potatissallad med hemgjord röra; blanda ihop mosad fetaost, creme fraiche, tomat-tapenada, hackade oliver och torkade tomater, sååå gott! Vill man kan man göra en nyttigare variant och använda light-produkter, säkert lika gott ändå! Sååå gott!!
Kram Karin