tisdag 8 april 2008

inte så farligt...


Har varit på vv nu ikväll. Och det blev precis som jag visste att det skulle bli, ett litet plus på 0,3 kg. Inte såå farligt. Jag är ganska nöjd ändå för ni som följer min blogg vet ju att påsken var en enda stor matorgie. Jag har jobbat bort nästan allt det som jag gick upp då. Så nu väger jag 67,4 kg. Och min målvikt ligger på 65 kg. Alltså jag är ju såå nära! Nu SKA,SKA,SKA jag nå mitt MÅL!
Har inte blivit så mycket motionerat idag men det blev iallafall en cykeltur på motionscykeln i 20 minuter.
Jag ska lägga upp motionen för April snart. För motionerar det gör jag, fast det blir mest promenader. Och jag försöker och lyckas istort sett varje dag att nå minst 10 000 steg om dagen. Jag väljer att inte lägga ribban för högt för då finns det risk att jag tycker att det blir för extremt och då lägger jag av istället. Det är ju på denna nivån jag ska ligga på istort sett resten av mitt liv. Och presterar jag mer en del dagar då är det ju bara en bonus. Tänk att innan gjorde man inte mer än nödvändigt, vilken hälsovinst man har gjort!
Ja, just det, min storasyrra har börjat på vv idag. Så välkommen in i vv-gänget! Ska bli kul att ha ytterligare en "stöttepelare". Det blir ju lättare ju fler man är som tänker i samma banor...

9 kommentarer:

Fröken Finemang sa...

åh va duktig du är!!!
ska fånga lite av ditt duktiga och lära mig av!!
Visst är det skönt ju fler som är med =)
Min mamma och jag ska snart gå på möten ihop! De ska bli trevlig o stöttande o motiverande!! (hon går jobbkurs nu)
Ha en skön vecka!
kramkram!
o tack för kommentaren "ett litet plus" om 1,6kg.. det gör att det käns osm jag faktiskt kan få bort det lika fort som det kom!! TACK!
kram!

Anonym sa...

Hej :-)
Vad kul att du hittade till mig! Och wow vad du har varit duktig. Då låg på vikt som jag ligger nu..och så har du kommit så långt..stort grattis och bra kämpat!
Helt ok att länka mig..jag länkar dig :-)
Kram

Anonym sa...

Härligt att få med sig syrran till VV dubbel glädje och dubbla framgångar *hejja er*
Ja visst är vi rik med ungar och barnbarn.
De är mer värt än alla skatter i världen.

Anonym sa...

Ja det var inget stort + så det "springer" du snart av dig:)
Ja herre gud det är ju inte långt kvar till ditt mål nu ju!
Ännu en sporre till att kämpa lite till.
Heja dig! Och an stor pepp kram till dig
//Camilla

Anonym sa...

Så bra att du gick dit trots att du kanske visste att det kunde bli ett plus!!!
Kul med syrran oxå...ju fle desto roligare!!!

Anonym sa...

Ja visst är det lättare när man är fler! Det här fixar du! =)

Anonym sa...

Å vad nära du är nu, det där ynka pluset är det ingen fara med, nästa vecka ligger du på minus igen :-P

Sara sa...

heej vännen!! Du är så himla duktig! :) Nu är det inte långt klart, detta fixar du!! Önska att jag också var så duktig med stegen!
Ja det känns så himla bra att ha med sig en "stöttepelare". Jag har syrran och mamma!! Känns kanon :) Du får ha en kanon dag kram kram

Anonym sa...

Du har varit så kanonduktig hittills. Du fixar dom sista kilona också ska du se utan större problem.

Angel